استراتژی‌های توسعه قابلیت‌های کسب‌وکار

در پست‌های قبلی، روشی برای برنامه‌ریزی تحول سازمانی براساس تحلیل قابلیت‌های کسب‌وکار پیشنهاد کردم. یکی از سئوالات شایعی که هنگام کاربست این روش در سازمان‌ها مطرح می‌شود این است که برای ارتقای یک قابلیت به‌خصوص با این روش، از کجا باید شروع کنیم؟ هر قابلیت کسب‌وکار دارای حداقل ۳ مؤلفه تشکیل‌دهنده است: ۱) نیروی انسانی و ساختار، ۲) فرآیندها و ۳) ابزار (تکنولوژی). برای ارتقای یک قابلیت باید از کدام مؤلفه شروع کرد؟ پاسخ دادن به این سئوال، به‌ویژه هنگامی که موضوع ایجاد یک قابلیت جدید در سازمان مطرح باشد، چندان ساده نیست.
دنباله این نوشته …

کارگاه آموزشی هم‌راستاسازی استراتژیک فناوری اطلاعات برمبنای تحلیل قابلیت‌ها

روز پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه ۹۵ افتخار پیدا کردم در سمینار «نوآوری در مدیریت سیستم‌ها و فناوری اطلاعات» در دانشگاه الزهرا، کارگاه آموزشی با عنوان «هم‌راستاسازی استراتژیک فناوری اطلاعات و کسب‌وکار برمبنای تحلیل قابلیت‌های کسب‎وکار ارائه کنم.
دنباله این نوشته …

قدرت گرفته از وردپرس پارسی - طراحی شده توسط Fresh Sites - ترجمه و بهینه‌شده برای وردپرس پارسی توسط مسعود گلچین